Marketing tippek: 9 változtatás az azonnal jobb marketingért

A marketing világa gyorsan változik, és néha nehéz lépést tartani vele. Azonban néhány egyszerű változtatással drasztikusan javíthatod a marketinged hatékonyságát. Ezek a tippek segítenek abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a marketing tevékenységeidből anélkül, hogy nagyobb beruházásokra lenne szükséged.

Fókuszálj az eredményekre, ne csak a termékre

A célcsoportod elsősorban az eredményekre kíváncsi, nem feltétlenül a terméked jellemzőire. Gondolj arra, hogy mit nyernek a vásárlóid, és ezt kommunikáld számukra. Az Apple például kiválóan használja ezt a megközelítést a termékbemutatóiban, ahol az előnyökre helyezi a hangsúlyt. A hírlevél feliratkozási formáknál, ajánlatoknál vagy akár hirdetésekben is érdemes ezt az elvet követni.

Kérdezd meg magadtól: Én rákattintanék?

A marketing anyagok készítése közben gyakran elfelejtjük, hogy a felhasználói élmény is ugyanolyan fontos. Nézd meg az elkészült hirdetéseket, csaliket néhány óra elteltével, és tedd fel magadnak a kérdést: Én letölteném ezt? Ha a válasz nem egy határozott igen, dolgozz rajta még egy kicsit.

Beszélgess a közönségeddel

A technológiai fejlődés ellenére ne felejtsd el, hogy a vevőid is emberek. Beszélgess velük, hogy megtudd, mire van szükségük, milyen problémákkal küzdenek. Ha nincsenek ügyfeleid, akkor kérdezz rá a követőidnél vagy csatlakozz olyan csoportokhoz, ahol a potenciális vevőid megtalálhatók.

Gondolkozz rendszerben

A marketing csatornák és eszközök helyett fókuszálj a marketing folyamatokra. Az igazán hatékony marketing egy jól felépített rendszerre épül, amely végigkíséri a vevőt a találkozástól a vásárlásig, és még azon túl is.

Adj értéket

Az érték alapú marketingben rejlik a siker kulcsa. Ha a vásárlóid számára valódi értéket tudsz adni, legyen az egy probléma megoldása, idő vagy pénz megtakarítása, vagy épp inspiráció nyújtása, akkor biztosan ki fogsz tűnni a tömegből.

Mutasd meg a személyiséged

A személyiséged megmutatásával egyedibbé válhatsz, és mélyebb kapcsolatot építhetsz ki a közönségeddel. Legyél önmagad, és mutasd meg, hogy ki vagy – ezzel a közönséged is könnyebben tud majd azonosulni veled.

Kösd be az alap pixeleket

Az analitika és a marketing eszközök megfelelő használata elengedhetetlen. Kösd be az alapvető pixeleket, mint a Google Analytics, Facebook Pixel vagy a Search Console, hogy pontosan nyomon tudd követni a marketinged hatékonyságát és optimalizálhasd a stratégiáidat.


Az itt bemutatott tippek nem igényelnek nagy beruházásokat, mégis jelentős hatást gyakorolhatnak a marketing tevékenységedre. Ha ezeket a változtatásokat beépíted a mindennapi munkádba, hamarosan észre fogod venni az eredményeket. Kezdj el már ma alkalmazni legalább egyet ezek közül, és figyeld meg, hogyan javul a marketinged hatékonysága!